WEKO3
アイテム
二人でいることの病い〜小津安二郎論断章(2)
https://iamas.repo.nii.ac.jp/records/2000394
https://iamas.repo.nii.ac.jp/records/2000394f73fe3f2-8454-42d0-bdfe-386e5bf331f8
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | default_紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-07-09 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 二人でいることの病い〜小津安二郎論断章(2) | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Illness that Two People are : About “Good Morning” | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題 | Yasujiro Ozu, Hula-Hoop, ritual play | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
小林, 昌廣
× 小林, 昌廣 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The most interestig film of Yasujiro Ozu(1903-1963) “Good Morning(Ohayo)” is understood that there is a simple and comical story which the brother have a success of purchasing the TV. But in spite of that simple story, there are many important points about the form of family at Showa-era in this film. Ozu made that film as expression ‘something’ between old and new, adult and children, men and women, and urban and suburb. We can find very contemporary perspective in that film and simultaneously find some lost scenes in which we at Heisei-era can not live. In this paper, I will analyze Ozu’s works and will compare that film with his pre work, for example “I was born, but…(Umarete wa mita keredo)” . And I would point out the mean of ‘Being two’ in Ozu’s world. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 情報科学芸術大学院大学紀要 en : Journal of Institute of Advanced Media Arts and Sciences 巻 2, p. 53-62, 発行日 2011-03-25 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 情報科学芸術大学院大学 | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 1884-9539 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12465222 | |||||
見出し | ||||||
大見出し | 評論 | |||||
言語 | ja |